Hei ein Beispiel aus m,einer Problemsammlung - leider in Englisch:
Symptoms: Knocking noise from the front with the steering on lock
Diagnosis: Worn CV joint bearings
Part of the Mini’s design, way back before it was born, was the creation of the constant velocity (or CV) joint. This enabled the transmission of power through the front wheels while still being able to turn them, thanks to a combination of ball bearings in cages which allow the joint to turn. When these ball bearings wear there is increased play in the joint, creating a knocking noise as the components of the joint come into contact with each other.
Replacement of the CV joint bearings involves jacking the car up, then removing the wheel and the hub nut in the centre. The top balljoint needs to be split from the upper arm and the CV boot pulled back from the joint. Knock the joint off the shaft, making sure you locate and retain the clip that goes on the end of the driveshaft. Refitting is the reverse of removal, making sure that the hub nut is tightened up to the correct torque and then tightened up further, until the hole lines up with the castle nut and you can put the pin in again.
KNATSCHEN BEI BODENWELLEN 15.4.2014 FAHRGESTELL
Eigene Feststellungen:
Unterer Tragarm war festgerostet und der Arm bewegte sich nur noch um die Gummis statt um die Metallachse des „Wishbones“.
Dadurch ist auch wahrscheinlich der untere Kugelkopf beschädigt.
Symptoms: KNACKENDE GERÄUSCHE bei Anfahren /Beschleunigung
Diagnosis: Motorknochengummis oder Befestigung defekt- oder auch Motorlagerung
ABSCHMIEREN
Es kann sein, dass kein Fett in die vorderen Kugelköpfe geht. Hochbocken und von jemanden das Lenkrad beim Abschmieren langsam links und recht drehen zu lassen bis das Fett auch wirklich an allen Seiten austritt.