Verkauft :thumpsup:
Danke und Gruß,
Marco
Verkauft :thumpsup:
Danke und Gruß,
Marco
Sorry und danke für Euren Hinweis
Natürlich Rod-Change!!!
Danke Euch Beiden und Gruß,
Marco
...passt natürlich bei allen Modellen von Bj. 1973 bis 2000
mit "Remote-Type-Schaltung" :thumpsup:
Gruß,
Marco
Verkauft!!!
:thumpsup:
Danke Tobias und Gruß,
Marco
Schon verkauft!!! :thumpsup:
Danke und Gruß,
Marco
Verkaufe ein neues, komplett generalüberholtes Getriebe
Das Teil ist komplett und einbaufertig,
A+ Getriebe inkl. Kupplungsgehäuse
und langem Competition-Ölansaugrohr.
Endübersetzung 3,1 (oder Wahlweise 3,21).
Es wurde vor ca. 8 Wochen komplett vom Fachmann (FAXE-Racing) revidiert.
Jetzt brauche ich es doch nicht mehr, daher muß es raus
Preis: 580,00 € inkl. Versand
Gruß,
Marco
SWIFTUNE SW5-07 Billet Road Camshaft
http://www.swiftune.com/Product/383/sw…d-camshaft.aspx
Ich habe eine SWIFTUNE Tuning-Nockenwelle (SW5-07 Billet) zu verkaufen.
Neu und unbenutzt!
The SW5-07B is the ideal road camshaft; below 5500rpm it produces more power than the 286 profile. On average you will spend 90 per cent of your road driving below 5500rpm.
The SW5-07B as featured in the Mini Films ‘Ultimate A-Series Engine Builder’ DVD. Combined with 1380cc. 1.5 ratio rockers, L3 head and a single HIF44 produces over 100hp and over 100ft/lbs of torque pulling with wide on throttle below 2300rpm!
The same engine used with Twin H2 1.25" SU's will pull from 1800RPM with wide open throttle!
Thousands of SW5-07B cams have been sold for a huge range of engines from: 850cc to 1460cc, twin and single carburetters, standard and 1.5 ratio rockers, SPi and MPi injection, turbo and supercharged.
LATEST SW5-07B camshafts are now machined from custom steel billet! No more aggravation with exchange camshafts, just a brand new core designed and produced at the right cost and the highest quality steel with specific profile shapes to suite road camshaft to eliminate excessive grinding of race x-drilled blanks and removing the vital surface hardening. The end result is a camshaft with deeper surface hardening and superb wear resistance.
The SW5 cam has been a huge success with thousands sold yet development work will never stop. The latest Swiftune SW5-07B camshaft was developed using Lotus Engineering's latest valve train computer software to enhance the cam profile. Further gains in bhp and torque have come from using the latest CNC cam grinding technology to machine the SW5 cam to much closer tolerances which are so important for achieving the optimum dynamics of the cam profile. The same machine is grinding cams for WTC, WRC all the way to Formula 1!
[The SW5-07 is Swiftune's exclusive design and is not available from any other source]
Preis: 180,00 € (inkl. Versand)
Gruß,
Marco
Geradeverzahnter Zwischenradsatz MED "neues Design"
http://www.med-engineering.co.uk/catalogue/gear…ear-set-std-pin
Ich habe einen kompletten Satz (1:1) geradeverzahnte Zwischenräder S/C
von MED zu verkaufen. Neu und unbenutzt!!!
Passt bei allen A+ Getrieben!
MED 2012 SC TRANSFER GEAR SET
All new design for 2012 - Our new straight cut transfer gears sets.
A must for any competition engine build
The primary gear has been totally redesigned. The tooth width is now 17.2mm long which is an increase of 2.4mm, this will give more contact area between the primary gear and idler gear helping reduce tooth wear commonly associated with this gear.
We have also incorporated a fully floating bush which is retained by a flat section circlip to help reduce primary bush failure.
We have been manufacturing these gears for many years now with great success. They make a indestructible drop gear set.
Preis: 280,00 EUR inkl. Versand
Gruß,
Marco
Verkaufe meine neuwertige Differenzialsperre, ATB von SWIFTUNE
(Automatic Torque Biasing (ATB) Differential)
Das Teil ist ca. 2 Jahre in Gebrauch auf der Rundstrecke gewesen,
eignet sich auch hervorragend für den Straßeneinsatz und wird mit
der "Serien-Endübersetzung" bestückt. Also keine spezielle EÜ notwendig!
Der Zustand ist sehr gut, kein Verschleiß, keine Beschädigungen.
Hier die Beschreibung von SWIFTUNE:
"The ATB diff delivers a cost saving of almost £500.00 because it fits directly into your standard transmission without the need for a new crown wheel and pinion or matching output shafts...just push in your standard pot joints!
The Automatic Torque Biasing Helical LSD Differential enables your Mini to accelerate quicker and corner faster. How? Simply by getting the power to the ground!
The Swiftune differential, manufactured by Quaife, powers both drive wheels under nearly all conditions. It senses which wheel has the better grip, and automatically biases the power to that wheel. It does this smoothly and constantly, and without ever completely removing power from the other wheel. Power is transferred automatically without the use of normal friction pads or plates seen in other limited-slip designs.
In cornering, while accelerating out of a turn, the ATB diff biases greater power to the outside wheel, reducing inside-wheel spin. This allows the driver to begin accelerating earlier, exiting the corner at a higher speed.
The ATB Helical LSD differential's unique design offers maximum traction, improves handling by reducing understeer, curbing steering 'fight' and puts the power where it is needed most. A definite advantage, whether you are on a Track Day, racing or driving a performance Mini on the road.
Swiftune has exclusive rights to the Quaife patented ATB diff for Minis. Quaife is so confident about the quality of its ATB the unit comes with a lifetime guarantee."
http://www.swiftune.com/Product/381/at…assic-mini.aspx
Neupreis lag bei rund 800,00 EUR.
Preis: 600,00 EUR inkl. Versand!
Gruß,
Marco
Verkauft an den Jungen Mann aus dem schönen Sauerland!
Das müsste wohl eher so heißen:
...Verkauft an den schönen Mann aus dem jungen Sauerland...
:D
Danke Robert und Gruß,
Marco
Ich möchte den schwarzen Gurt-Satz kaufen
Bitte um Deine Bankdaten...
...meine Adresse bekommst Du dann per PN.
Danke und Gruß,
Marco
1. Team Milder - Dougie, JumboHH, fpeine
2. Team Ruhrpottracers - Timo, Kai, Stefan
3. Team Faxe Racing - Faxe, Stephan, Thomas
4. Team ADD: Alex und co.
5. Team Aral Bochum - Dino, Martin, Rolf
6. Team Dekra - Thomas, Daniel, Peter
7. Team SPI-Racing - Katja, Jürgen, Sebastian
8. Team ADD II: folgt
9. Team Family Guide: Peter, Michael, Patrick
10. Team Niederrhein: Alex, Tim, ?
11. Team i am the stig: Rafael, Radius, Sven, marius
12. Anonymus: Jan Cooper, Ben1896, Marc E.
13. Umc. : Hans, Frank, Bobo
14. Team Rüddel Racing: Robert, Walli, Lenni.
15. Team E-Power: Frank, Fabian, etc.
16. i am the stig2: folgt
17. i am the stig3: folgt
18. i am the stig4: folgt
19. i am the stig5 ??: folgt
20. Junior Racing: Marc, (Pascal?, folgt)
21. Marco F., Hotte, Sveni
22. Eva, Dirk, etc.
23. Charly F., Guido W., etc.
24. Team Will-Racing: Jürgen, Marcel.
25. Team TeuSpeed: Marco, Torsten, Chris
Leider kein 2. Team zusammen bekommen...
Gruß,
Marco
Sehr spezielle Art von Humor...
...aber ich find´s klasse
Gruß,
Marco (der es auch sofort geglaubt hat)
Die Gummielemente sind so alt wie das Auto, also von 1993....
Lese ich da richtig?
In Deinem Renner sind tatsächlich 18 Jahre alte Std-Federelemente verbaut um "höchstleistungen" zu erbringen...
...DASS würde ich als erstes beheben! :p
Gruß,
Marco
Interesse...!
Erster?
Ich brauche noch Detailinfo zum Tacho.
Rufe Dich gleich mal an.
Gruß,
Marco
Hallo Daniel,
ob DU dass kannst, kann ICH nicht beurteilen ;):p
Leider habe ich Deine Tel.Nr. nicht zur Hand...
...also und nu?
Gruß,
Marco
Die Alu-Schwingen sind schon verkauft!
Noch zu haben sind die KAD Alu-Radnaben...!
Gruß,
Marco
Zum Verkauf stehen folgende Teile:
Ein kompletter Satz KAD Aluschwingen
http://www.kad-uk.com/mini-parts/min…n?product_id=22
KAD Mini Swing arms, alloy with 3/8" stub axle pin.
For use with dry rubber cone suspension!
KAD Mini alloy rear swing arms (3/8):
•sand cast in aluminium alloy L169
•high strength alloy with good ductility
•lightweight: half the weight of a standard steel arm and is suited to light road use, rallying, sprint, hill-climb and heavy circuit use
•compatible with either conventional rubber cone or coil over suspension systems
•choice of standard 3/8 dia or 1/2 dia stub axles for coil over damper application (these are 3/8" dia).
Preis: 400,00 EUR inkl. Versand
Ein Paar KAD Alu Radnaben, komplett inkl. Radlager und Bolzen
http://www.kad-uk.com/mini-parts/min…n?product_id=27
KAD Alloy rear hubs:
•KAD's rear alloy suspension hubs,
•CNC machined from high strength 2014A alloy
•half the weight of the standard steel hub
•compatible with the Timken type taper bearings.
•Use with rear brake drums
•Complete with wheel studs
Preis: 120,00 EUR inkl. Versand
Diese Teile sind gebraucht, aber in sehr gutem Zustand!
Gruß,
Marco
...nach dem Aufräumen hier mal eine aktuelle Übersicht.
Zum Verkauf stehen folgende Endübersetzungen:
- 3,10`er für 50,00€ inkl. Versand
- 3,44`er für 60,00€ inkl. Versand
- 3,64`er für 75,00€ inkl. Versand
- 3,76`er für 60,00€ inkl. Versand
Gruß,
Marco
Hallo Phillipp,
da hast Du aber eine wirklich sehenswerte Zusammenfassung online
zur Verfügung gestellt :thumpsup:
Ich finde Deine Fotos sehr gut... Danke.
Marco