Genau das ist das was ich durch testen feststelle und auch wenn die anschaust.
Die Verzahnung ist feiner .
Das Innenteil hat auch eine AXE Nummer (AXE301), nur Inno spezielle Teile haben diese, wenn die Teile,vom Engländer identisch sind, habe diese auch die "normalen" Teilenummern.
Du kannst die Nabe da raufwürgen, die wird auch einigermaßen halten, da es ein Konus ist, aber es ist eben Murks und an der Lenkung mach ich bestimmt so Aktionen nicht.
Übers Wochenende schau ich daß ich Bilder von beidem Mache.
All mini classics up to 1996 (MPi) used a different variant of the same steering column, at least the diameter of 3/4″ (19mm), and splines (48 splines) stayed the same! therefore we only have to talk about the upper PCD of the different steering wheels and bosses (MPi Mini’s excepted). Innocenti used their own steering bosses and is therefore named separately in this list.
Mini steering bosses (Austin, Morris, Rover, BL)
– PCD of 6x70mm and/or 6x74mm used from 1959 to 1996 Mountney ‘M’ range steering boss in black; KK154XMONKK154X MOMO original steering boss kit; MA5802 Steering boss from MiniSpares SWABM
– PCD of 9×101.6mm (4″) used from 1959 to 1996 Mountney classic range steering bosses in black or chrome; MB008 / MB008C
– PCD of 9×101.6mm (4″)with classic style push button horn used from 1959 to 1996 Moto-lita original wheel boss for push button B1OEC-AJJBOSS MINISPORT this boss (B1 OE) is special made in order to receive the push button horn from the classic Mini’s off back in the day, how that looks? look here:
As said before, this B1OE has a PCD of 9×101.6mm (4″) and therefore can be used with both the original Mota-lita steering wheels and with the Mountney (not ‘M’) steering wheels. Other steering wheels are also widely available in this size and therefore could be retrofitted with these push-button horn assemblies of back in the day – Morris horn; 27H6944 – Austin horn; 27H6943
These horns can only be mounted on the original Bakelite Mk1 steering wheel, with the small hole in the bottom to screw the horn-push into place, or the aftermarket boss from Moto Lita (B1OE), commonly known as the ‘tulip’ boss. Brooks Motors however, is developing their own boss that is much cheaper and will make your Morris badge (71.8mm) fit and has the PCD of 101.6mm. On the upside, this boss fits both 6 and 9 bolt configurations. (6×101.6mm and 9×101.6mm)
Innocenti steering bosses – PCD of 6x70mm or 6x74mm 1967 to 1976 Innocenti Mini Minor boss; LUISI S3201BG8308QSN3201
While the Innocenti Mini has always kept the push button horn in the center they had to make their own boss. MOMO nowadays has a whole array of bosses available for Innocenti with the one above that will fit your Innocenti Mini Classic for sure and let you keep the push button availability.
All Innocenti boss options, 4th row are the part numbers.
– PCD of 9×101.6mm (4″) As there are no bosses with a PCD of 9×101.6mm (4″) listed for sale for Innocenti we offer the availability to use a B-G (MOMO) steering wheel adapter to convert the PCD from 70 or 74mm to this 9×101.6mm.
Dann sollte das bei mir jetzt korrekt sein. Dann hat der Vorbesitzer 1990 wohl falsch aufgebaut……
Dann bin ich etwas beruhigter.
Beim aufschrauben des Lüfteres habe ich dann doch wieder die Lochscheibe plus 4 Muttern genommen. So gehts sauber an der Kubelgehäuseentlüftung vorbei. Die hatte der Vorbesitzer wohl schon mit dem Hammer etwas „angepasst“ so dass der Lüfter nicht schrappt.
Jetzt fehlt mir nur noch die untere Halterung für die Lima. Da ist mir die durchgehende Schraube abgerissen…..war anscheinend gut fest 🤦🏻♂️…..hat jemand eine die er mir bis Freitag zusenden kann?
Danke an alle für die guten Tipps und Hinweise
Habe ich welche da, kannst die ja per Whatsapp melden, Nummer hast ja
Mann kann nur das kaufen was auf dem Markt ist und es gibt genug gute Teile, die auch funktionieren.
Was heute auf dem Markt ist, ist alles Zubehör und kein original Rover Neuteil.
Einzige was nicht mehr hinhaut, sind Gummi Teile und das hat nix damit zu tun, daß die Hersteller zu blöd sind Teile zu fertigen, sondern daß es nun mal Gesetze gibt, daß verschiedene Chemikalien nicht mehr verwendet werden dürfen.
Verkaufe und verbaue genug bei mir in der Werkstatt und da gibts nicht viel rumzuheulen, daß alles Schrott ist.
Genauso ist es Unfug, der Händler hat besseres Material als der andere, wir kaufen alle das gleiche ein, da es nicht mehr die Vielfalt an Herstellern gibt....
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Eben weil ich es besser weiss habe ich das auch so geschrieben... lass es bei aktuellen Fahrzeugen so sein, das ist nicht der Mini Teilemarkt.
Bei Blechteilen, kannst langsam auch die teueren Heritage Blech vergessen, da die von Lieferung zu Lieferung bescheidener werden, dafür aber immer teurer. Da kannst langsam auch zum günstigen Blech greifen ....